SFO

Ønsker du at melde dit barn til Korshøjskolens SFO, skal du gøre det via Digital Pladsanvisning.

SFO'en tilbyder mange spændende aktiviteter for børnene og gode muligheder for den frie leg. Det er også her, at børnene har gode muligheder for at styrke deres sociale relationer og skabe gode venskaber.

SFO'en har egne lokaler i den ene ende af skolen og en dejlig legeplads og skolegård til udelege.

Den daglige leder er Hanne Breinhild, og souschefen er Lene Tommerup Bielefeldt.

Børnene er i deres SFO-tid tilknyttet en fast gruppe. Vi har 3 forskellige grupper, med 26 til 28 børn. De 3 grupper er ”Bøgen” som primært er børn fra 0A og 1A og ”Birken” som primært er børn fra 0B og 1B og den gruppe hvor børn fra 2. og 3. klasse går hedder "Linden".

I disse grupper har børnene deres faste base og faste pædagoger. I grupperne tilbydes de mange forskellige aktiviteter, aktiviteter der skaber alsidig læring for børnene. Det kan være kreative ting, bevægelsesaktiviteter, musiske eller drama lege, ude-aktiviteter, særlige temaer med bagning/syltning m.m.  I disse grupper har de også mange muligheder for at lege både rollelege og regellege, spille spil og meget mere.

Grupperne er indrettet, så det giver mulighed for mange forskellige lege, der tilgodeser alle børnenes behov.
 Børnene har mulighed for at bevæge sig rundt i de andre grupper og opsøge nye legemuligheder.

Om morgenen er der fælles SFO i køkken/alrummet fra kl. 6.30-8.00 for alle børn og vi samles igen i alrummet sidst på dagen omkring kl. 16-17 og slutter dagen her.

Børnene tilbydes aktiviteter i deres faste grupper de fleste dage, men et par gange om måneden har vi fællesdage med forskellige aktiviteter for alle børn.

Vi bruger skolens muligheder og vores fælles legeplads til mange lege og aktiviteter. I en tilstødende pavillon, har SFO'en et kreativt værksted.

Alle grupper har en fast dag hvor de har aktiviteter i gymnastiksalen, hvor der laves mange forskellige bevægelseslege, dramalege og m.m. I SFO-tiden, laves også kreative aktiviteter, udeaktiviteter som bål mad, fælles lege og mange boldspil.

På fælles dagene for hele huset bager vi boller, laver fodboldturneringer, spiller bordtennis, laver temaer med værksteder og udsmykning og sætter ting i gang som børnene foreslår.

Vi har faste årlige traditioner i SFO som:

• Ture ud af huset i ferier
  • Luciaoptog
  • Julefrokost for børnene
  • Diskofest i foråret
  • Overraskelsesdag
  • Vinter OL
  • Sommermarkedsdag
  • Svømning
  • Julekor
  • Halloweenfest
  • Fastelavnsfest
  • Omvendt OL
  • Sommertur til stranden i Udbyhøj

Og meget mere…

Vi ønsker at have et tæt forældresamarbejde om børnene og at skabe dialog med alle forældre.

Vi ser det som et vigtig del af vores arbejde, at kunne vejlede og hjælpe med samtaler, når der er behov for det. Børnenes positive udvikling vil være i fokus for disse samtaler.

Børnenes læring i SFO'en og deltagelse i sociale og udviklende processer, ser vi som et supplement til hjemmets opdragelse. Børnene får i SFO'en mulighed for at indgå i mange relationer som udvikler dem som menneske. Ved jævnlige samtaler med forældrene, kan vi skabe dialog om barnets udvikling.

Kontakt til SFO kan ske på 89 15 47 10 eller på sms til grupperne direkte:

0A og 1A: 29 13 98 42
0B og 1B 29 13 98 62
2. og 3. klasse: 29 13 97 64

Leder Laila Haun Olsen kan kontaktes på 89 15 47 12.

Morgen: 06:30-08:00
Eftermiddag: 14:00-17:00
Skolefridage: 06:30-17:00

SFO'en har ferielukket:

• fra 24.-31. december
  • fredag efter Kr. Himmelfartsdag
  • Grundlovsdag (d. 5. juni)
  • uge 29 og 30

Som studerende har du mulighed for at komme i praktik i Korshøjskolens SFO.

Her finder du vores praktikbeskrivelse.

Udmeldelse sker på med Nem-id via Den Digitale Pladsanvisning.

Udmeldelse kan ske med en måneds varsel.