Skole-hjem-samarbejde
Skole-hjem-samarbejdet på Korshøjskolen er baseret på folkeskolens regelsæt, de kommunale skolepolitiske målsætninger og skolens mål- og værdisætning.
Skole-hjem-samarbejdets parter er elever, forældre og personale.
Ved skole-hjem-samarbejde forstår vi al kommunikation mellem forældrene og skolens personale med henblik på at øge elevernes udbytte af undervisningen.
Der lægges særlig vægt på følgende:
- Hjemmet og skolens fælles ansvar for elevernes/børnenes udvikling, trivsel og læring.
- Gensidig respekt og accept af parternes forskellige roller i forhold til elevernes/børnenes udvikling og læreprocesser herunder forældrerollen og personalets professionelle rolle.
- Elevernes/børnenes opdragelse og udvikling i skolens fællesskab betragtes som en fælles opgave.
- Skole-hjem-samarbejdet er baseret på kendskab til hinanden, engagement og interesse og en åben og ærlig kommunikation herunder information vedr. alle forhold af betydning for elevernes skolegang.
Skole-hjem-samarbejdet omfatter mange forskellige elementer med hver sit formål og forgår på flere niveauer – elev, klasse og skole:
- Forældremøder
- Forældremøder temaorienteret
- Skole-hjemsamtaler
- Sociale arrangementer og møder med kontaktforældre
- Skriftlig forældreinformation på klasse- og skoleniveau
- I dialog med kontaktforældrene