Faciliteter og lokaler

Korshøjskolen blev bygget midt i 1960’erne i fællesskab af kommunerne Harridslev-Albæk, Støvring-Mellerup og Tvede-Linde. Den erstattede syv små skoler i de tre kommuner.

I 1965 ved ibrugtagningen af Korshøjskolen blev bygningerne beskrevet således af en Randers-avis:

"Gule bygninger i et plan kryber op ad bakken og klemmer sig ind i terrænet, så de hører hjemme der. Terrasse efter terrasse gentager det sig, og den rytmiske bevægelse skaber bl.a. fire adskilte legepladser. Uregelmæssige og varierede størrelser på klasselokaler, gange og speciallokaler med fritstående murstensvægge med en fin, kraftig gul farve samt dejligt træværk giver en stærk fornemmelse af at færdes i bygninger, skabt specielt for skolebørn".

Skolens lokaler til håndværk og design, natur/teknologi og biologi er renoveret efteråret 2020. På fløj 2, 3 og 4 er der skabt nye fælleslokaler og indendørs toiletter til eleverne i indskolingen og mellemtrinnet.

Der er lifte til kørestole ved trapperne mellem de enkelte niveauer på skolen.

Skolen har en stor festsal med projektor og lydanlæg, som bruges til afslutninger, translokationer, bevægelse i undervisningen, koncerter, foredrag m.m.

Korshøjskolen har egen gymnastiksal, men bruger også Korshøjhallen til idræt og bevægelse.